
Tämä on Idän Mekaniikka Oy:n henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR)
mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste.
1. REKISTERINPITÄJÄ
Nimi: Idän Mekaniikka Oy
Katuosoite: Palokaivontie 10
Postitoimipaikka: 80400 Ylämylly
Y-tunnus: 3572790-4
Puhelin: 050 369 1914
Sähköposti: info@idanmekaniikka.fi
2. YHTEYSHENKILÖ REKISTERIÄ KOSKEVISSA ASIOISSA
Nimi: Aleksi Asiakainen
Tehtävä: Tietosuojavastaava
Puhelin: 050 369 1914
3. REKISTERIN NIMI
Idän Mekaniikka Oy:n asiakasrekisteri.
4. REKISTERIN KÄYTTÖTARKOITUS
Asiakasrekisterin tietoja käytetään asiakasmarkkinointiin, palveluiden tarjoamiseen, asiakassuhteiden ylläpitoon ja hallinnointiin sekä projekteihin tai sopimuksiin liittyvään yhteyden pitoon rekisterin pitäjän ja rekisteröidyn välillä. Idän Mekaniikka Oy:llä on oikeus käyttää alihankkijoita palvelujensa toteuttamiseen. Tällöin henkilötietoja voidaan siirtää alihankkijoille siinä määrin kuin se on tarpeen palvelujen toteuttamiseksi. Tiedot poistetaan yhteistyön päättymisen jälkeen (esim. yhteyshenkilön vaihtuessa tai jäädessä pois asiakasyrityksen palveluksesta.)
5. REKISTERIIN TALLETETUT TIEDOT
Rekisterin tietosisältö:
Asiakastiedot:
6. SÄÄNNÖNMUKAISET TIETOLÄHTEET
Asiakasrekisterin tietoja kerätään:
Tietoja voidaan kerätä myös hyödyntämällä evästeitä tai muita vastaavia tekniikoita.
7. TIETOJEN LUOVUTTAMINEN JA SIIRTO EU:N TAI ETA:N ULKOPUOLELLE
Rekisterinpitäjänä ei luovuta tietoja henkilöstörekisterissään olevia henkilötiedoista kolmansille osapuolille, eikä tietoja siirretä Suomen rajojen ulkopuolelle. Tietoja voidaan luovuttaa tarvittaessa viranomaisille voimassa olevan lainsäädännön edellyttävällä tavalla.
8. REKISTERIN SUOJAUKSEN PERIAATTEET
Rekisterin aineisto on rajattu vain henkilöstölle, joiden työtehtävien kannalta pääsy tietoihin on tarpeellista. Tietoja käsitellään luottamuksellisesti ja suojaus on toteutettu asianmukaisesti. Rekisteritietoja käsitellään henkilötietolain vaatimalla huolellisuudella. Vanhentuneet tiedot poistetaan säilytysajan päättyessä.
9. REKISTERÖIDYN TARKASTUSOIKEUS JA OIKEUS VAATIA TIEDON KORJAAMISTA TAI SIIRTOA
Jokaisella on oikeus tarkastaa henkilöstörekisteristä itseään koskevat tiedot. Tarkastuspyyntö tehdään henkilökohtaisesti allekirjoitetulla tai muulla luotettavalla tavalla varmennetulla asiakirjalla. Henkilöllisyydestä varmistutaan ja tarvittaessa se tarkistetaan ennen tietojen antamista. Pyyntö osoitetaan tietosuojavastaavalle. Rekisterinpitäjän on henkilörekisterissä olevan vaatimuksesta oikaistava, poistettava tai täydennettävä rekisterissä oleva, rekisterin käyttötarkoituksen kannalta, virheellinen, tarpeeton, puutteellinen tai vanhentunut henkilötieto. Korjauspyyntö tehdään kirjallisesti. Korjauksen tekee henkilö, jolla on rekisteritietojen korjauksen tekoon oikeus. Rekisteröidyllä on myös oikeus vaatia henkilötietojen käsittelyn rajoittamista tietosuojasäädännössä säädettyjen edellytysten täyttyessä tai pyytää tietojen siirtoa toiselle rekisterinpitäjälle, jos se on teknisesti mahdollista ja turvallista.
10. OIKEUS TEHDÄ VALITUS VALVONTAVIRANOMAISELLE
Rekisteröidyllä on myös oikeus tehdä valitus toimivaltaiselle valvontaviranomaiselle, jos rekisterinpitäjä ei ole noudattanut toiminnassaan soveltuvaa tietosuojakäytäntöä.
11. TIETOSUOJASELOSTEEN MUUTTAMINEN
Palveluiden kehityksen ja lainsäädännön muutosten takia pidätämme oikeuden muuttaa tietosuojaselostetta.
Päivitetty 20.10.2025.